Szolgáltatások

Stresszoldás a kineziológia One Brain módszerével

(1-10. modul eszközeivel )

Jelen választásainkat a múltban átélt traumáink és örömeink befolyásolják. S természetesen a ma hozott döntéseink alapozzák meg a jövőnket. Ha fel tudjuk oldani a múlt traumáit és erősíteni az örömöket, akkor választásainkkal azt a jövőt építjük, amelyet valójában akarunk.


Mikor érdemes kineziológiai módszerrel történő stresszoldást igénybe venni

  • ha állandó a stressz, a feszültség, a gyakori fáradtság az életedben,

  • ha nem találod a helyedet,

  • ha halogatod a céljaid megvalósítását,

  • önértékelési zavarok, önbizalomhiány, viselkedési zavarok esetén,

  • önismeret, életminőség fejlesztése céljából,

  • ha kommunikációs problémáid vannak,

  • ha kapcsolati problémákkal, munkahelyi konfliktusokkal küzdesz,

  • ha alvászavaraid vannak,

  •  ha félelmek, fóbiák, pánik, szorongás, depresszió, indulatok kezelése nehézségbe ütközik,

  • ha képtelen vagy a veszteségeket feldolgozni,

  •  fájdalmak, függőségek, szenvedélybetegségek esetén,

  •  allergia, asztma, pszichoszomatikus tünetek, testi betegségek esetén,

  • cikluszavarok, fogamzási nehézségek, meddőség esetén,

  •  életkori krízisek esetén, pl.: iskolakezdés, iskolaváltás, kistestvér születése, serdülőkor, párválasztás, válás, szülők válása, haláleset a családban, nyugdíjazás, stb.,

  •  ha tanulási nehézségeid (pl. diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia) vannak,

  • gyerekkori problémák (ágybavizelés, körömrágás, magatartászavarok, beilleszkedési nehézségek) esetén

Mi történik a stresszoldás során?

Az első találkozás alkalmával részletesen megbeszéljük a problémádat és azt, hogy tudok –e a segítségedre lenni. Ha több probléma is fenn áll, akkor izomtesztelés segítségével prioritást állítok fel. Ezt követően meghatározzuk azt a célt, amit el szeretnél érni. Az izomtesztelés lehetővé teszi, hogy fényt derítsünk az adott probléma valódi okára és a kialakult blokk jellegére, továbbá, hogy egyénre szabottan azonosítani tudjuk a szükséges beavatkozásokat, korrekciókat. A megfelelő korrekciós technikák segítségével eltávolítjuk a stresszt a testből és az elméből, így a stresszoldással megszűnik az emlékhez kapcsolódó negatív érzelmi töltés, aminek következtében az emléked ugyan megmarad, de már nem vált ki belőled semmilyen kellemetlen érzést. A negatív emlékek oldása mellett hangsúlyt kap az olyan negatív hitrendszerek, viselkedésminták tudatosítása és feloldása, amelyekkel saját boldogulásodat, egészségedet gátolod.

Hány stresszoldásra van szükség?

Ez mindenkinél egyéni, hiszen nincsen két egyforma eset és két egyforma ember. Ezért az oldás végén tesztelem ki, hogy szükség van-e további oldásra az adott probléma kapcsán. Erre a kérdésre a választ mindig a kliens teste adja, hiszen ő tudja a legjobban, hogy a témához kapcsolódó stresszt és negatív érzelmi töltést sikerült-e kioldani. A javulás ütemét egyéb tényezők is befolyásolják, mint például az, hogy a kliens mennyire hajlandó változni/változtatni, mennyire hajlandó felelősséget vállalni, vagy, hogy rendszeresen elvégzi-e a kitesztelt megerősítő feladatokat.

Nagy általánosságban elmondható, hogy 3-5 oldás elég lehet egy problémára, de a tényleges választ mindig a kliens teste adja meg.

Mikor fordulhat elő, hogy nincs megfelelő javulás?

  • amikor valaki nem a saját elhatározásából jön az oldásra, hanem esetleg "kényszer" hatására,
  • amikor a kliens a stresszoldótól, kívülről várja a megoldást, és nem hajlandó felelősséget vállalni, nem hajlandó a kapott felismeréseket, új viselkedés mintákat alkalmazni,
  • ha nem vett részt elég oldáson ahhoz, hogy a problémája megoldódjon,
  • ha a kliens a kitesztelt házi feladatot nem-, vagy csak részben végezte el.

Ha úgy érzed, hogy a problémáid megoldásában segítségedre lehetek, akkor fordulj hozzám bizalommal!

Edu-K kineziológia - Brain Gym®101

Az örömteli tanulás visszaszerzése

Az EDU-Kineziológiát egy amerikai gyógypedagógus házaspár, Dr. Paul Dennison és GailDennison fejlesztette ki, melynek egy része BRAIN GYM® 101.

Mi is ez?

A Brain Gym célja a teljes aggyal való tanulás, melyet mozgáson keresztül ér el. 26 alapgyakorlatból (egyszerű, könnyen elsajátítható mozgásokból) áll, amelyek összekapcsolják, és összhangba hozzák a test három dimenzióját, a jobb és bal oldalt, a fent és lentet (derék fölötti és derék alatti rész), valamint a test elülső és hátulsó oldalát, ezáltal aktiválják a kognitív funkciókat, a látást, a hallást, a megértést, a szervezést, és a kommunikációt. Így a módszer felkészíti a gyerekeket a stresszmentes, hatékony tanulás elsajátítására.

A gyakorlás pozitív hatásai:

Középvonal keresztező mozgások: Integrálják, összehangolják az agyműködést, segítenek a két agyféltekével egyszerre tanulni, összekapcsolják a test jobb és bal oldalát, ezáltal javítják a mozgáskoordinációt, segítik a látást, hallást, a térbeli tájékozódást, a kommunikációt. Felpezsdítik azokat az energia-rendszereket, amelyekre szükségünk van ahhoz, hogy az élet kihívásainak könnyen és örömmel meg tudjunk felelni.

Energia gyakorlatok: Az energia gyakorlatokkal tudjuk a test inait és izmait ráhangolni a mozgásra. Kapcsolatot teremt a test felső és alsó részével, a fent és a lent összehangolásával.

Pozitív hozzáállás gyakorlatok: Segítenek feloldani az érzelmi feszültségeket, és megőrizni higgadtságunkat. Átírjuk negatív hiedelmeinket pozitívvá, és ha sokszor gyakoroljuk, akkorszokásunkká válik.

Ezeknek az egyszerű gyakorlatoknak mindegyike az agy egy adott területét aktivizálja. Ez azért fontos, mert a két agyfélteke különböző feladatokat lát el. A bal agyfélteke a részletek pontos megfigyelésére képes, míg a jobb az egészet értékeli. A tanulás során az információt a balagyféltekével fogadjuk be, és a jobb agyféltekével dolgozzuk fel. Így vagyunk képesek a részleteket összerakni.

Milyen problémák esetén segít?

  • a hatékony, és stresszmentes tanulás elsajátításában,

  •  ha a gyermek mozgása ügyetlen,

  • a jobb és bal oldal tévesztése esetén,

  • ha a diktálás utáni írás, vagy tábláról másolás problémát jelent, 

  • ha az írásjeleket, ékezeteket nem teszi ki,

  •  ha görcsös a ceruzafogás,

  •  helyesírási hibák, akadozó olvasás, betűtévesztés, rendezetlen íráskép, figyelemzavar esetén, 

  • ha az értő olvasás nehézkes (elolvasta és nem tudja visszamondani),

  • ha elveszik a részletekben, és az egészet nem tudja összerakni, 

  • ha látja az egészet, de a részleteket nem, 

  • bármilyen tanulási nehézség esetén.

Hogyan dolgozunk? 

Az ülés során átbeszéljük a problémákat, majd meghatározásra kerül a blokkolódott tanulási folyamattal kapcsolatos cél, illetve a céllal kapcsolatos konkrét probléma, (hogy mi okoz stresszt, pl.: akár már a ceruza megfogása, vagy maga az írás, a hangos olvasás, a beszéd, a mozgás, a fókuszálás, a táblára való felfelé nézés, stb.). Majd izomtesztelés segítségével egyénre szabottan kitesztelem azokat a mozgásokat, melyeket utána otthon, mint "házi feladatok" (megerősítő otthoni gyakorlatok) végezhetőek. Amennyiben szükséges, akkor a gyakorlatokon túl más érzelmi stresszoldó technikákat (One Brain) is alkalmazhatunk.

Ha te, vagy gyermeked a fenti problémákkal küzd, és szeretnéd, hogy a tanulás élmény legyen és ne stresszforrás, akkor fordulj hozzám bizalommal. 


PACE

Bach-virág terápia

Figyelem! 

 A Bach virágesszenciák nem gyógyszerek, ezért nem alkalmasak betegségek diagnosztizálására, vagy azok gyógyítására! Fizikai vagy pszichikai betegsége esetén keresse fel kezelőorvosát! A virágesszenciák kizárólag információt tartalmaznak, nem hatóanyag elvű készítmények !

A Bach növényi cseppek különleges és szelíd gyógymódot kínálnak lelki elakadásainkra, szociális problémáinkra, belső harcainkból fakadó nehézségeinkre, mint például: a stressz, a félelmek, az önbizalomhiány, a döntésképtelenség, a kapcsolatteremtési-, beilleszkedési problémák, az iskolai-, tanulási problémák, a vizsgadrukk, stb.  A homeopátiához hasonló elven működő virágterápia a növények rezgését használja fel a lelki egyensúly megteremtésében, visszaszerzésében. Az esszenciákat szájon át kell alkalmazni. A cseppek szintetikus anyagoktól mentesek, a természet erejét felhasználva, szelíden, mellékhatásoktól mentesen gyógyítanak. A virágterápia nagy előnye, hogy kiválóan alkalmazható más gyógymódokkal együtt, azokat segíti, kiegészíti.